|
vtiger The Honest Open Source CRM
|
| Previous topic :: Next topic |
| Author |
Message |
Monk
|
| Posted: Fri Dec 28, 2007 5:55 pm Post subject: Hoe start ik vtiger in Windows op? |
|
|
Ik heb onlangs Vtiger 5.03 geinstalleerd op mijn Windows XP PC. Ik had alleen geen idee hoe ik de volgende dag vtiger moest opstarten. Uiteindelijk ontdekte ik dat als ik met mijn admin-account in Windows inlog, dat ik dan onder Start -> Alle programma's de mogelijkheid heb om vtiger crm te starten of stoppen. Maar onder mijn gewone user-account onder Windows (beperkte rechten, wat ik normaal gebruik) heb ik die optie niet.
Ik heb nog geprobeerd om in firefox localhost:81/index.php in te geven, dan start vtiger wel op, maar met een foutmelding:
Warning: mysql_pconnect() [function.mysql-pconnect]: Can't connect to MySQL server on 'SERVER' (10061) in J:\vtigercrm5\apache\htdocs\vtigerCRM\adodb\drivers\adodb-mysql.inc.php on line 373
Ik heb inderdaad vtiger geinstalleerd op drive J:
Wat is de juiste manier? |
|
| Back to top |
|
MPvDdB
|
| Posted: Sat Jan 26, 2008 3:04 am Post subject: Re: Hoe start ik vtiger in Windows op? |
|
|
Voor het geval dat het nog relevant is ....
Ik ben ook nieuw in dit vTiger spul maar de foutmelding duidt er op dat de MySQL database (server) nog niet gestart is. Maar dat had je ook wel bedacht misschien.
Het is niet abnormaal dat men die database (servers) beschermt door administrator rechten te eisen voor het starten en stoppen.
Als je dat persé als gebruiker met beperkte rechten wil is er dan in Windows niet een optie om die menu-link (of een shortcut op de desktop) een instelling "Starten Als Andere Gebruiker" mee te geven en het benodigde Administrator account en wachtwoord vast op te slaan (onveilig maar dat is Windows sowieso).
hartelijke groet,
vanuit Leeuwarden
Peter van Dobben de Bruijn |
|
| Back to top |
|
| |
|