vtiger Forum Index vtiger
The Honest Open Source CRM

Verjaardagen
Click here to go to the original topic

vtiger Forum Index -> Dutch Forum
Previous topic :: Next topic  
Author Message
FrankIJsseldijk

Posted: Mon Aug 13, 2007 9:50 am    Post subject: Verjaardagen  

Hallo wie weet hoe ik verjaardagen kan linken, invoegen als riminder in de agende.
Back to top  
vicus

Posted: Mon Jan 21, 2008 11:10 pm    Post subject: Verjaardagen  

hoewel een leuke feature is hij mij niet bekend. We hebben wel ooit het plan gehad om een scriptje te otwikkelen die op (of daags voor) de verjaardag een mailtje stuurt naar de jarige. We zien dat als een uitbreiding van de campaigns.
Back to top  
MPvDdB

Posted: Sat Jan 26, 2008 3:44 am    Post subject: Re: Verjaardagen  

Weet niet of dit nog relevant is en of je dit nog leest.

Maar in principe kun je natuurlijk aan een Contact een Event hangen dat zich elk jaar herhaalt en je eventueel een herinnering per mail laten sturen.

Maar dat is nogal wat extra werk (heeft wel het voordeel dat je per Contact kunt beslissen of je dit wilt of niet) en als je niet solo opereert is het emailadres voor de herinnering continu aan verandering onderhevig. Dat wordt pas echt heel veel werk.

Misschien dat je daar "omheen" kunt werken door een groep "Verjaardagen" aan te maken en daar de gebruikers aan toe te voegen die dit moeten hebben?

hartelijke groet,
vanuit Leeuwarden
Peter van Dobben de Bruijn
Back to top  
MPvDdB

Posted: Sat Jan 26, 2008 4:10 am    Post subject: Re: Verjaardagen  

Overigens bedacht ik zojuist dat het misschien ook andersom kan en dan minder bewerkelijk is.

Vanuit de Calender een Event aanmaken (Type Birthday zou handig zijn, maar ik zie alleen Call en Meeting) en deze dan Public markeren en een Repeat van 1 jaar. Je kan dan eventueel in de titel of omschrijving natuurlijk ook gelijk de naam van de betrokkene aangeven. Misschien is het handiger om te linken naar het Feestvarken door de sub-pagina Related To te gebruiken.

Enige probleem wat ik nu net bij een testje zag is dat de herhaling volgend jaar om de een of andere reden niet zichtbaar is.

Vond overigens ook het maand voor maand (in plaats van per jaar gelijk) moeten bladeren door de Calender niet echt handig. Maar dat is een andere feature request dan jij vroeg in deze topic.

hartelijke groet,
vanuit Leeuwarden
Peter van Dobben de Bruijn
Back to top  

vtiger Forum Index -> Dutch Forum
Page 1 of 1