| Previous topic :: Next topic |
| Author |
Message |
delphidreamer
|
| Posted: Sat Dec 30, 2006 9:08 am Post subject: Vtiger -> osFinancials |
|
|
Hoi er is dus een echt Nederlands forum op Vtiger :-)
Ik ben Pieter Valentijn van het osFinancials project (opensource boekhouden). Ik ben bezig met een koppeling tussen osFinancials en vtiger. Ik heb een werkende versie voor het syngroniseren van accounts en contacts. (vanuit Vtiger naar osF) en zal de komende tijd deze koppeling gaan verbeteren.
Ik zal zo snel mogelijk proberen een eerste versie te maken zodat mensen deze kunnen testen. Ik heb nu ook de facturatie bekeken (
versie 5.0.1) maar deze is m.i. erg beperkt. De btw bij artikelen is een vrij percentage en de primary key van de factuur regels is een combinatie van factuur (intern) nummer en product. Hierdoor mag je geen 2 keer een zelfde product opevoeren. Denk b.v. aan het verkoop van 10 artikelen waarvan er een licht beschadigd is. Deze wil je dan op een aparte regel heben met een lagere prijs dan de 9 andere.
Ik zal mijn best doen het zo goed mogelijk te koppelen allemaal maar ik geloof dat het factuur gedeelte nog wat werkt nodig heeft. |
|
| Back to top |
|
moobereep
|
| Posted: Sat Dec 30, 2006 4:20 pm Post subject: Re: Vtiger -> osFinancials |
|
|
Hi Pieter,
Goed om te horen dat je een OS boekhoudpakket gaat koppelen aan vTiger,
ben echt benieuwd naar je eerste versie.
Ik ben degene die vTiger heeft vertaald, en ben daar nog steeds mee bezig.
Flink klusje trouwens.
Heb je ook een website waar ik wat kan zien van je applicatie?
Groet,
Tobias |
|
| Back to top |
|
BenLicher
|
| Posted: Mon Jan 01, 2007 5:35 pm Post subject: Re: Vtiger -> osFinancials |
|
|
Ha Pieter en Tobias,
Het werk van Pieter houden we in de gaten en het werk van Tobias heb ik al bekeken in de NL-Demo! Ik heb afgelopen jaar ook een softwareprgramma vertaald, oeps. Blij dat het klaar is. We gaan binnenkort vTiger CRM installeren. Wat adviseer je Tobias, meteen de NL versie erop loslaten of wachten tot die helemaal klaar is?
Groet, |
|
| Back to top |
|
moobereep
|
| Posted: Tue Jan 02, 2007 8:30 am Post subject: Re: Vtiger -> osFinancials |
|
|
Hi Ben,
Je kunt gewoon de Nederlandse vertaling gebruiken.
Er zitten nog maar een paar niet vertaalde of niet helemaal goed vertaalde zaken in. Alle files zijn wel updated met de bijbehorende versie.
Ik heb wel op het forum gelezen dat het vTiger team omstreeks 10 januari met de versie 5.0.3 gaat komen. En die zal vele opgeloste bugs en nieuwe mogelijkheden bieden. (ook weer veel vertalingen dus)
Ik zal op dit forum laten weten hoe ver we zijn met de vertalingen.
Voor alle vTigers het goed en gezond 2007 toegewenst.
Groet,
Tobias :D |
|
| Back to top |
|
BenLicher
|
| Posted: Wed Jan 03, 2007 12:13 am Post subject: Re: Vtiger -> osFinancials |
|
|
Bedankt Tobias,
Ik denk dat ik op 10 januari wacht en gelijk de NL versie installeer.
Wil je feedback op de vertaling?
Ik heb al flink gezocht op het forum enzo. Is het mogelijk om afspraken te importeren? We gebruikten... Filemaker en ik wil eigenlijk wel al onze oude afspraken in vTiger hebben. En notities. Nou ja, eigenlijk allerlei .csv files :-)
Dank en groet, |
|
| Back to top |
|
moobereep
|
| Posted: Wed Jan 03, 2007 2:53 pm Post subject: Re: Vtiger -> osFinancials |
|
|
Hi Ben,
Feedback is altijd welkom want als je een tijd aan het werk bent maak je makkelijk foutjes die je zelf dan vaak niet ziet.
Wacht even met de nl vertaling voor 5.0.3 want ik moet eerst alle taal files synchroniseren. Ik loop dan de complete vertaling weer na om de bestaande fouten er ook uit te halen. Zal wel een paar dagen duren voor ik dat af heb.
Afspraken overzetten naar vTiger is nu niet mogelijk via de web interface. (wel via de database)
Of dat wel mogelijk is in 5.0.3 weet ik nog niet. Ik heb wel op het forum diverse vragen daarover gezien, dus wie weet? :wink:
Ik laat via dit forum weten wanneer we klaar zijn.
Groet,
Tobias |
|
| Back to top |
|
BenLicher
|
| Posted: Thu Jan 04, 2007 7:27 am Post subject: Re: Vtiger -> osFinancials |
|
|
| OK, Tobias en bedankt. |
|
| Back to top |
|
Jan Verlaan
|
| Posted: Thu Jan 04, 2007 1:14 pm Post subject: Re: Vtiger -> osFinancials |
|
|
moobereep wrote:
Heb je ook een website waar ik wat kan zien van je applicatie?
Groet,
Tobias
@Tobias, de website van osFinancials is te bereiken via osfinancials punt org. (krijg geen link gepost i.v.m. security issue in forum)
Er is een Nederlandse sectie (meest uitgebreid) en een actief Nederlands forum.
De eerste Beta-release met V-Tiger integratie is uit. Momenteel worden accounts en contacts. (vanuit Vtiger naar osF) gesynchroniseerd. Volgende stap zijn de verkooporders, al moeten we hier nog een paar bruggen slaan. (zie eerste posting)
osFinancials heeft reeds een werkende integratie met osCommerce, de e-commerce webwinkel. Uiteindelijk willen we de webwinkelverkopen weer in V-tiger binnen trekken om per klant een goed verkoopoverzicht te genereren in V-Tiger. |
|
| Back to top |
|
moobereep
|
| Posted: Fri Jan 05, 2007 12:29 pm Post subject: Re: Vtiger -> osFinancials |
|
|
Hi Jan, bedankt voor je reply.
Ik ga zeker ff kijken en je toekomst plannen zien er erg goed uit.
Ook voor de internationale club zal het als muziek in de oren klinken als jullie dit gereed hebben.
Laat via het forum weten hoe juliie vorderen. In mijn relatie netwerk zijn er namelijk geinteresseerden die met een dergelijke oplossing geholpen zouden zijn.
Groet,
Tobias |
|
| Back to top |
|
delphidreamer
|
| Posted: Mon Feb 05, 2007 12:36 am Post subject: Re: Vtiger -> osFinancials |
|
|
Ik ben nu al een stuk verder maar ik moet nog het e.a. afmaken.
Ik snap niet helemaal hoe de BTW in Vtiger werkt en waar de extra kortingen / toeslagen worden opgehaalt.
Maar ik heb nu records in mijn database dus het begin is er.
Om een sync te doen en niet de hele database op te halen wil ik de audit trail tabel gebruiken. dan kan ik de laatste versies van de klant gegevens, producten en facturen binnen halen. |
|
| Back to top |
|
| |