| Previous topic :: Next topic |
| Author |
Message |
MishMash
|
| Posted: Thu Jan 04, 2007 2:54 pm Post subject: Groot probleem met productenlijst! |
|
|
Gegroet allen,
Hier op kantoor gebruiken we nu sinds 2 maanden Vtiger 5.0.0, echt een heerlijk pakket.
Nu hebben we echter een groot probleem met de producten lijst. Tot voorheen hadden we een groot aantal producten erin staan, en alles werkte goed. Tot het moment dat een collega van mij de export en import csv files vond... Hij maakte een export van de huidige lijst, voegde wat dingen toe, en importeerde de csv vervolgens weer.
Resultaat, de hele producten lijst is LEEG! alle producten staan nog wel in de database, maar iemand krijgt ze meer te zien binnen vtiger... :shock:
Iemand enig idee waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt! |
|
| Back to top |
|
moobereep
|
| Posted: Thu Jan 04, 2007 4:09 pm Post subject: Re: Groot probleem met productenlijst! |
|
|
Wat je kunt proberen is eerst een backup maken van vtiger_products (in de db) en vervolgens legen.
Probeer dan de csv nog een keer te importeren.
Als dat lukt ben je klaar, en zo niet dan kun je altijd weer de data van je backup terug zetten in je db.
Dit heeft bij wel een keer uitkomst geboden.
Laat ff weten hoe het is gegaan. |
|
| Back to top |
|
MishMash
|
| Posted: Thu Jan 04, 2007 4:34 pm Post subject: Re: Groot probleem met productenlijst! |
|
|
Mijn held :D het heeft gewerkt!! De productenlijst is weer terug :D
Nog een vraagje. Is er ergens een duidelijke handleiding hoe je de facturen moet aanpassen? Ik wil mijn facturen in het nederlands hebben ipv in het engels...
En als laatste. Wat is de beste manier om een backup te maken van vtiger, gewoon de backup service van vtiger zelf z'n werk laten doen? |
|
| Back to top |
|
moobereep
|
| Posted: Fri Jan 05, 2007 12:40 pm Post subject: Re: Groot probleem met productenlijst! |
|
|
Goed dat het gelukt is....
Er is geen duidelijke handleiding voor het wijzigen van facturen.
Ik vind het zelf erg lastig om een knappe factuur te krijgen, maar ik ben niet zo goed in javascript.
Ik weet wel dat er in 5.0.3 verbeteringen zijn aangebracht en in 5.1.0 de lay-out aanpassingen aan de beurt zijn. Maar dat is wel lang wachten.
Wat de backup betreft, ik heb zelf bij onze hosting club een adminportal waar ik automatische backups kan laten maken van de website en database. Via de applicatie heb ik dat eigelijk nog niet gedaan, ook neemt hij de database niet gelijk mee in de backup.
Groet,
Tobias |
|
| Back to top |
|
MishMash
|
| Posted: Fri Jan 05, 2007 1:11 pm Post subject: Re: Groot probleem met productenlijst! |
|
|
Dan word het denk ik toch maar wachten... Ik ben zelf nml ook geen held met java :)
De backups laat ik nu doen dmv een mysqldump en een tar proces die runt in een cronjob. Elke nacht maakt hij een dump van alles en schrijft hij het weg naar een andere server. |
|
| Back to top |
|
cDGo IT Consultancy
|
| Posted: Sat Jan 06, 2007 2:30 pm Post subject: Re: Groot probleem met productenlijst! |
|
|
| Hi, |
|
| Back to top |
|
cDGo IT Consultancy
|
| Posted: Sat Jan 06, 2007 2:30 pm Post subject: Re: Groot probleem met productenlijst! |
|
|
Hi,
Je zou ook eens kunnen kijken naar ons software product: osfinancials.
osfinancials (punt) org
Dat is een volledig boekhoudprogramma (open source) en we zijn bezig met een koppeling met Vtiger.
Je hebt dan gelijk alles goed geregeld:
Een koppeling met een osCommerce (of afgeleide: Zen bv.) shop
Een koppeling met Vtiger voor je klant contacten.
En natuurlijk een meer dan uitgebreide boekhouding volgens Nederlandse wetten. |
|
| Back to top |
|
MishMash
|
| Posted: Sat Jan 06, 2007 8:51 pm Post subject: Re: Groot probleem met productenlijst! |
|
|
| Ik zal er eens naar gaan kijken, hardstikke bedankt! |
|
| Back to top |
|
| |